Publications
Grossard, C., & Grynszpan, O. (2015). Entraînement des compétences assistées par les technologies numériques dans l’autisme: une revue. Enfance, (1), 67-85.
Grossard, C., Grynspan, O., Serret, S., Jouen, A. L., Bailly, K., & Cohen, D. (2017). Serious games to teach social interactions and emotions to individuals with autism spectrum disorders (ASD). Computers & Education, 113, 195-211.
Grossard, C., Palestra, G., Xavier, J., Chetouani, M., Grynszpan, O., & Cohen, D. (2018). ICT and autism care: state of the art. Current opinion in psychiatry, 31(6), 474-483.
Cohen, D., Grossard, C., Grynszpan, O., Anzalone, S., Boucenna, S., Xavier, J., … & Chaby, L. (2017, June). Autisme, jeux sérieux et robotique: réalité tangible ou abus de langage?. In Annales Médico-psychologiques, revue psychiatrique (Vol. 175, No. 5, pp. 438-445). Elsevier Masson
Gargot, T., Archambault, D., Chetouani, M., Cohen, D., Johal, W., & Anzalone, S. M. (2022). Automatic assessment of motor impairments in Autism Spectrum Disorders: a systematic review. Cognitive Computation, 1-36.